Національна служба здоров`я України
Назад
Корисна інформація
Які безоплатні обстеження можна пройти у сімейного лікаря?
Сімейний лікар — це ваш головний медичний помічник. Він допоможе контролювати здоров’я, вчасно виявити захворювання та запобігти серйозним проблемам. Підписавши декларацію з лікарем, ви отримуєте право на безоплатні медичні послуги.
Які послуги у сімейного лікаря безоплатні?
Ваш сімейний лікар може:
• Проводити медичні огляди.
• Призначати аналізи та діагностику: загальний аналіз крові, аналіз крові на рівень холестерину, глюкози, загальний аналіз сечі, швидкі тести на вагітність, тропонін, ВІЛ, вірусні гепатити В і С.
• Проведення інструментальних обстежень: електрокардіографія, пікфлоуметрія, отоскопія, офтальмоскопія, камертональні тести, а також вимірювання гостроти зору.
• Лікувати поширені хвороби, травми та отруєння.
• Спостерігати за хронічними захворюваннями та коригувати лікування.
• Надавати невідкладну допомогу.
• Направляти до лікарів-спеціалістів за потреби.
• Робити щеплення та інші профілактичні процедури.
• Вести неускладнену вагітність.
• Контролювати здоров’я дітей.
• Призначати ліки, зокрема за програмою “Доступні ліки”.
• Виписувати довідки.
Які обстеження вам гарантовані за віком?
Крім основних послуг, сімейний лікар направляє на безоплатні профілактичні обстеження:
• Гіпертонія (від 40 років) — кожні 2 роки, за факторами ризику (куріння, зайва вага) — щорічно.
• Цукровий діабет (від 45 років) — раз на рік.
• Рак молочної залози (жінки 50–69 років) — мамографія раз на 2 роки, за факторами ризику — з 40 років.
• Колоректальний рак (50–75 років) — обстеження раз на 2 роки, за факторами ризику — щорічно.
• Рак простати (чоловіки 50+) — раз на 2 роки; за спадковими факторами — щорічно з40–4 5 років.
• Туберкульоз (за групами ризику) — щорічно.
Якщо лікар рекомендує пройти скринінг — не відкладайте.
Чому важливо відвідувати лікаря щороку?
Навіть якщо вас нічого не турбує, профілактичний огляд допоможе виявити приховані загрози для здоров’я.
• Оновлюйте дані у лікаря (телефон, адресу), щоб залишатися на зв’язку.
• Дотримуйтеся календаря щеплень: дорослі мають вакцинуватися від дифтерії та правця кожні 10 років.
• Приділіть час собі — регулярна перевірка здоров’я може запобігти розвитку хронічних захворювань.
Ваш лікар завжди поруч, але найкращий спосіб подбати про себе — не ігнорувати профілактику!
З 20 лютого 2025 року пацієнти почнуть отримувати повідомлення з ЕСОЗ через Viber
Повідомлення з Електронної системи охорони здоровʼя (ЕСОЗ) з кодом підтвердження, номером е-рецепта або е-направлення з 20 лютого 2025 року надходитимуть в Viber. СМС при цьому залишаться як гарантований канал доставки таких повідомлень. Відповідні зміни стали можливі завдяки змінам внесеним в постанову КМУ № 411 “Деякі питання електронної системи охорони здоров’я” від 25 квітня 2018 року.
У разі наявності в пацієнта Viber повідомлення з ЕСОЗ першочергово надсилатиметься саме цим каналом зв'язку.
У разі відсутності у пацієнта Viber йому буде доставлено СМС.
Наступним етапом доставки повідомлень з ЕСОЗ буде доставка пуш повідомлень через Дію. Про це також додатково проінформуємо.
Якщо пацієнт не має телефону?
Пацієнти, які не мають телефону, як і раніше, зможуть отримати інформаційну довідку.
При реєстрації в електронній системі охорони здоров’я пацієнтів, які не мають телефону, з типом методу автентифікації пацієнта “за документами” лікар створює е-рецепт, е-направлення та роздруковує інформаційну довідку, яка дублює ту ж інформацію, що у е-рецепті чи е-направленні, а також додатково код підтвердження.
Якщо обрана автентифікація через іншу особу (для дітей до 14 років або для недієздатних осіб як додатковий спосіб автентифікації), то повідомлення надходитиме одному з батьків або законному представнику.
https://www.facebook.com/nszu.uk
https://t.me/NSZU_gov/2191
https://invite.viber.com
Назад |